Vit choklad- och jordnötskräm

Det här är egentligen ett recept på en ganache, men ändå inte. Det är samma tillvägagångssätt som när man gör en ganache men med de mått jag använder mig av här får man inte samma stabila textur som en vanlig ganache, därför har jag valt att kalla detta för en kräm.
Vill man ha en fastare ganache kan man minska mängden grädde en aning.

Ingredienser

100 gram vit choklad
100 gram grädde
20 gram smör
2 msk jordnötssmör

Hacka ner den vita chokladen ganska smått och häll över den i en bunke. Släng ner smörklicken och jordnötssmöret tillsammans med chokladen.
Koka upp grädden i en liten kastrull och häll den sedan över chokladen. Vispa ihop blandningen tills chokladen har smält.

Låt blandningen svalna och ställ in den i kylen när den är tillräckligt sval, där kommer den att tjockna en aning.

Tips!
När den är helt nygjord och ljummen är den underbart god att bara hälla över en god glass.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej!

Jag säljer MASSOR av NYA/OANVÄNDA kläder på min blogg.

Spana gärna in min bloppis, du kanske hittar något just för dig? :)

Fyller på allt eftersom jag rensar skåpen och lådorna :) ^^

Direktlänk: (finns mer under kategorin bloppis)

http://emzaans.blogg.se/2011/august/rensning-bloppis.html



Om du inte är intresserad ber jag om ursäkt! :)

2011-08-06 @ 16:57:02
URL: http://emzaans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0

Min profilbild

bloglovin

Jessica är mitt namn. 24 år. Född och uppväxt i Motala men numera bosatt i Linköping. Här finner ni mestadels bildliga dokumentationer av mina skapelser i köket.


Kontakta mig?
[email protected]