Choklad och hasselnötter


En tartelette fylld med hasselnötsgianduja och en mörk chokladganache toppad med karamelliserade hasselnötter.


Receptet på hasselnötsgiandujan hittade jag i Jan Hedhs kurshäfte som Pelle fick när han var på choklad- och pralinkurs hos honom för en tid sedan. Jag fick dock ersätta tahitivaniljen med den vaniljstång som den lokala livsmedelsbutiken hade att erbjuda och Valrhonachokladen fick bytas ut mot en annan choklad men det blev ju gott ändå. Väldigt gott! Jag är jättenöjd med min sammansättning av de olika delarna i den här tarteletten.



Kommentarer
Postat av: Linda

Ser sjukt gott ut!

2011-10-23 @ 13:37:33
URL: http://hellolinda.blogg.se/
Postat av: Yoannah

Allt i din blogg ser så gott ut men den här såg extra god ut. Måste prova nåt liknande någon gång :)

2011-11-28 @ 19:14:15
URL: http://yoannahh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0

Min profilbild

bloglovin

Jessica är mitt namn. 24 år. Född och uppväxt i Motala men numera bosatt i Linköping. Här finner ni mestadels bildliga dokumentationer av mina skapelser i köket.


Kontakta mig?
[email protected]