Saffransbullar

Jag har just suttit en lååång stund och rensat minneskortet i min kamera. Jag har slängt en massa "dubbelkort" och lagt in de som är värda att spara på datorn. En liten reminder till mig själv - ta bort dåliga kort direkt och rensa INNAN det ligger 1000 bilder sparade på sd-kortet. Puuh..

Medan jag rensade hittade jag bland annat dessa bilder på mina saffransbullar jag bakade för några dagar sedan. Jag gör saffransbullar ungefär som vanliga bullar bara det att jag såklart har i saffran i degen också. Istället för smör/socker/kardemumma som fyllning har jag en smet som i huvudsak består av mandelmassa och saffran. Det är mycket godare med saffransbullar som de här än de vanliga lussekatterna, enligt mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0

Min profilbild

bloglovin

Jessica är mitt namn. 24 år. Född och uppväxt i Motala men numera bosatt i Linköping. Här finner ni mestadels bildliga dokumentationer av mina skapelser i köket.


Kontakta mig?
[email protected]