Macarons

Jag har just nu 3 kg (!) mandelmjöl i min ägo så här ska det bakas macarons minsann! Startskottet har nu avfyrats! Hur lång tid kommer det ta för mig att göra slut på 3 kg mandelmjöl? Om någon har förslag på vad man mer kan göra för godsaker på mandelmjöl får ni gärna dela med er. Inget LCHF bara! Det är uppenbarligen inget för mig.
 
När jag bakar macarons smaksätter jag endast smörkrämen. Jag vill inte störa marängen med något annat än karamellfärg eftersom maräng är så känsligt. Nu har jag varit lite lat och bara blandat marängen med en färg och sedan gjort två olika sorters smörkräm i stället. Min förhoppning är att man ändå ska lyckas se skillnad på dem. Smakerna jag har här är citron och choklad.
   
 
 
 

Kommentarer
Postat av: CC

Eftersom du verkar lite orolig, så iaf jag kan se skillnad på dom ;P gulbrun färgblindhet är nog inte så vanligt, så ska nog gå bra för dom flesta :)

2012-11-13 @ 09:13:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0

Min profilbild

bloglovin

Jessica är mitt namn. 24 år. Född och uppväxt i Motala men numera bosatt i Linköping. Här finner ni mestadels bildliga dokumentationer av mina skapelser i köket.


Kontakta mig?
[email protected]