Ett ljust bröd med lite råg

För några dagar sedan bakade jag ett surdegsbröd på vetesurdeg, vetemjölspecial och en gnutta rågmjöl.


Min bubbliga surdegsgrund strax innan jag satte degen.





Ju fler bröd jag bakar desto mer kvider mina armar efter en bakmaskin. En glansig och fin Kitchen Aid, det vill jag ha. Medan jag står där och knådar mina degar för hand brukar jag fundera på vilken färg min Kitchen Aid skulle ha, en silvrig kanske? Eller vit? Mitt problem är att vi inte riktigt har plats för en Kitchen Aid i vårt kök, det problemet måste lösas på något sätt, snarast!

Hur som helst så är det ju väldigt viktigt med en bakmaskin även för brödens skull. Bubblorna i det färdiggräddade brödet skulle ju kunna bli så mycket större då än vad de blir när man knådar för hand.



Bubblor, men inte tillräckligt stora..

Kommentarer
Postat av: Emma

gud vad god den såg ut att vara!!

2011-06-09 @ 21:57:11
URL: http://emzaans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0

Min profilbild

bloglovin

Jessica är mitt namn. 24 år. Född och uppväxt i Motala men numera bosatt i Linköping. Här finner ni mestadels bildliga dokumentationer av mina skapelser i köket.


Kontakta mig?
[email protected]