Lammet & Grisen

Under vår sälenvistelse besökte vi den välkända restaurangen Lammet & Grisen. En restaurang där varmrätten består av 3 sorters kött och tre stora tillbehörsbufféer. Det kött som serverar är fläskfilé, lammfilé och oxfilé.




Man började med att gå fram till tranchören som serverade köttet i önskad stekgrad. Köttet äts i tre omgångar och först ut är fläskfilé följt av lammfilé och till sist min personliga favorit oxfilé.




När man fått köttet på tallriken följde man skyltarna till rätt tillbehörsbord..



..där man plockade ut det som lockade. Det var otroligt gott!




Vi valde även att prova deras desserttriologi. Jag som älskar allt som har med desserter, bakverk och dylikt att göra älskade såklart även de här desserterna.

Från vänster: Vitchokladpannacotta med hjortronsylt och hallon, Creme brulée smaksatt med bourbonvanilj som serverades med en mangosås, Vitchokladmousse som serverades med en ananas- och passionsfruktssalsa och hallonsås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0

Min profilbild

bloglovin

Jessica är mitt namn. 24 år. Född och uppväxt i Motala men numera bosatt i Linköping. Här finner ni mestadels bildliga dokumentationer av mina skapelser i köket.


Kontakta mig?
[email protected]