Bröd nr 2

Jag kunde bara hålla mig ett par dagar innan jag bakade ett nytt bröd. Denna gång följde jag inget recept utan bakade lite mer på känsla. Man måste ju våga satsa för att vinna?

Jag blev väldigt nöjd med mig själv när jag såg mitt bröd ligga och utvecklas i ugnen, det blev riktigt fint. Dock krävs det ett par justeringar i mitt egenskrivna recept innan jag är helt nöjd, som tex jästid och mjölmängd.



Mitt färdiggräddade bröd!


Som sagt; några små justeringar krävs för att få ut maximalt av jäsningen så att brödet kan få stora och jämnt fördelade bubblor..



Oavsett hur märkligt brödets bubblor hade placerat sig så var det här det godaste brödet jag ätit på länge! Brödet avnjöts med smör och flingsalt vid sidan av vår kalvfilémiddag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0

Min profilbild

bloglovin

Jessica är mitt namn. 24 år. Född och uppväxt i Motala men numera bosatt i Linköping. Här finner ni mestadels bildliga dokumentationer av mina skapelser i köket.


Kontakta mig?
[email protected]