Hemmagjort vaniljsocker

Idag gjorde jag eget vaniljsocker! Det är superlätt och ger en mycket godare vaniljsmak än "vanligt" vaniljsocker. Min förra omgång hemmagjort vaniljsocker tog slut för ett par månader sedan och nu när det börjar närma sig jul kände jag att det var hög tid att göra nytt. Nu är jag förberedd inför årets julbak!


Skär bara ett snitt längs med stängerna och skrapa ur vaniljfröna med kniven. När det är gjort blandar man bara vaniljen med vanligt strösocker, häller över det i en bra förvaringsburk och petar ner de tömda vaniljstängerna (de ger fortfarande smak).

Om man vill kan man mixa alltihop så att man får ett finare vaniljsocker, liknande det man köper i affären, men jag tycker att det ser mer äkta och hemmagjort ut såhär. :) Hur man än gör så smakar det fortfarande vanilj.



Nu ska jag strax byta om och göra mig klar inför dagens andra träningspass. I morse blev det ett gymbesök med lite cardio och lättare styrketräning och ikväll är det body step som står på schemat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0

Min profilbild

bloglovin

Jessica är mitt namn. 24 år. Född och uppväxt i Motala men numera bosatt i Linköping. Här finner ni mestadels bildliga dokumentationer av mina skapelser i köket.


Kontakta mig?
[email protected]