Gårdagens middag i bilder

Igår kväll var jag och Pelle hemma hos hans föräldrar och lagade middag åt dem, och åt oss också såklart. Det blev nästan en trerättersmiddag. Förrätten bestod nämligen endast av ett tilltugg till fördrinkarna, vilket inte riktigt borde räknas som en riktig förrätt. Pelle stod för varmrätten och jag stod för tilltuggen och efterrätten.


Crostinis med chevré och fikonmarmelad



Pepparbiff med aioli, rostad amandinepotatis, morötter och smörstekt sparris. Till det hade vi en tomat och mozzarellasallad.


Hallon-, blåbär- och mangopaj med knäcktäcke och marzankräm.


Kommentarer
Postat av: alice

ååh, vad gott det ser ut!! :)

2010-08-15 @ 22:08:10
URL: http://esteraliceviola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0

Min profilbild

bloglovin

Jessica är mitt namn. 24 år. Född och uppväxt i Motala men numera bosatt i Linköping. Här finner ni mestadels bildliga dokumentationer av mina skapelser i köket.


Kontakta mig?
[email protected]