Sirapslimpa

En klassiker. Ibland kan jag, som säkert många andra, få ett plötsligt sug efter något jag älskade när jag var liten. En av de saker jag kunde föräta mig på när jag var mindre var Skogaholmslimpa.. Nu köper jag ju inget fabriksbröd längre pga en rad olika skäl men då är det ju faktiskt inte svårare än att göra sin egen s(kogaholms)irapslimpa!
 
 
Just ja! Idag gräddade jag delarna till ett litet pepparkakshus. Jag tänkte dekorera och bygga ihop det till helgen. Förra året gjorde jag ett väldigt stort och pilligt pepparkakshus som gjorde sig väldigt fin som juldekoration här hemma. I år har jag inte satsat lika hårt utan jag har använt mig av en mall till en söt liten stuga, utan krusiduller. Jag antar att jag samlar energi inför ett nytt storbygge till nästa jul igen. 

Kommentarer
Postat av: Millah

Har du receptet man kan få på det där brödet? :)

Svar: Just det här receptet hittade jag i tidningen Baka, nr 5 2012, så tyvärr är det inget recept jag kan publicera här. I tidningen går den under namnet Smålandslimpa.
Jessica Dahlström

2012-12-11 @ 14:37:24
URL: http://millahoman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0

Min profilbild

bloglovin

Jessica är mitt namn. 24 år. Född och uppväxt i Motala men numera bosatt i Linköping. Här finner ni mestadels bildliga dokumentationer av mina skapelser i köket.


Kontakta mig?
[email protected]